Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Malborku

 

ZARZĄDZENIE NR 10/2017

Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Malborku

z dnia 29 grudnia 2017 r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego

Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Malborku

 

Na podstawie art. 86 ust. 4 z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.)

 

 

Zarządzam co następuje:

§ 1

 

Ustala się Regulamin organizacyjny PINB w Malborku stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2

 

Traci moc Regulamin organizacyjny ustalony przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Malborku i zatwierdzony przez Zarząd Powiatu Malborskiego dnia 12 lipca 2005 r.

 

§ 3

 

Zobowiązuje się wszystkich pracowników wykonujących obowiązki objęte zakresem regulaminu organizacyjnego do zapoznania się z treścią zarządzenia oraz do przestrzegania jego przepisów.

 

§ 4

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2018 r.

 

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W MALBORKU

 

 

§ 1.

  1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, zwany dalej „Regulaminem”, określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Malborku.
  2. Regulamin określa Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w drodze Zarządzenia.
  3. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
  1. Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Malborku,
  2. Powiatowym Inspektorze - należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Malborku.

 

§ 2.

            Inspektorat działa na podstawie:

  1. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.)
  2.  ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1201 z późn. zm.)
  3. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego  (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)
  4. niniejszego regulaminu.

 

§ 3.

  1. Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego, wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej, obsługującym Powiatowego Inspektora.
  2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu malborskiego.

 

§ 4.

  1. Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
  2. Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
  1. działalnością inspekcyjną, polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
  2. postępowaniami administracyjnymi,
  3. postępowaniami egzekucyjnymi,
  4. postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
  5. prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno- budowlanej i organami kontroli państwowej,
  6. obsługą prawną Inspektoratu,
  7. kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
  8. zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
  9. przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
  10. gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.

 

§ 5.

  1. Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
  1. ustalenie regulaminu organizacyjnego Inspektoratu,
  2. wydawanie aktów prawnych wewnętrznego urzędowania w formie zarządzeń,
  3. zatwierdzanie planów kontroli,
  4. udzielania imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
  5. wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
  6. dekretacja dokumentów wpływających do Inspektoratu,
  7. podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli,
  8. podpisywanie decyzji i postanowień administracyjnych,
  9. wszczynanie egzekucji administracyjnej,
  10. udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski,
  11. podpisywanie sprawozdań kierowanych do Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gdańsku,
  12. podpisywanie protokołów kontroli organów i wystąpień pokontrolnych,
  13. kierowanie pism do organów administracji publicznej,
  14. występowanie do organów Samorządu Zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
  15. udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
  16. zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalenie wysokości dodatku służbowego, funkcyjnego i inspekcyjnego.
  1. Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.
  2. Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu na podstawie udzielonego upoważnienia, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 16.
  3. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu jest upoważniony do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień.

 

§ 6.

  1.  Powiatowy inspektor podpisuje:

1) decyzje administracyjne i postanowienia,

2) akty prawa wewnętrznego,

  3) wystąpienia i sprawozdania kierowane do wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego,

4) wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej,

5) odpowiedzi na skargi i wnioski.

6) dokumenty związane ze sprawozdawczością finansową.

 

  1. Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu podpisuje dokumenty wymienione w ust. 1 podczas nieobecności powiatowego inspektora z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. 2.

 

§ 7.

  1. Określa się następującą strukturę organizacyjną inspektoratu:
  1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
  2. Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji, kontroli i orzecznictwa (inspektor nadzoru budowlanego)
  3. Jednoosobowe stanowisko ds. administracyjno – kadrowych
  4. Jednoosobowe stanowisko ds. techniczno - administracyjnych
  5. Główny księgowy
  1. Powiatowy inspektor tworzy wieloosobowe lub jednoosobowe stanowiska do prowadzenia spraw, o których mowa w ust. 1.
  2. Powiatowy inspektor może w razie potrzeby łączyć stanowiska, o których mowa w ust. 1.

 

§ 8.

  1. Do zakresu działania stanowiska do spraw inspekcji, kontroli i orzecznictwa należy w szczególności:
  1. prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
  2. prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
  3. rozpatrywanie podań dotyczących samowoli budowlanej oraz utrzymania i użytkowania obiektów budowlanych,
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
  5. prowadzenie postępowań egzekucyjnych w celu wyegzekwowania obowiązków wynikających z wydanych decyzji,
  6. prowadzenie postępowań w sprawie użytkowania obiektów budowlanych,
  7. prowadzenie obowiązkowych kontroli budów i obiektów budowlanych,
  8. prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,
  9. wzajemne zastępowanie się podczas nieobecności pracownika ds. inspekcji,kontroli i orzecznictwa oraz pracownika ds. techniczno - administracyjnych
  10. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

§ 9.

  1. Do zakresu działania stanowiska ds. techniczno – administracyjnych należą:
  1. prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
  2. prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
  3. rozpatrywanie podań dotyczących samowoli budowlanej oraz utrzymania i użytkowania obiektów budowlanych,
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
  5. prowadzenie postępowań egzekucyjnych w celu wyegzekwowania obowiązków wynikających z wydanych decyzji,
  6. prowadzenie kontroli budów i obiektów budowlanych,
  7. prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,
  8. zastępowanie pracownika ds. administracyjnych podczas jego nieobecności,
  9. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

§ 10.

  1. Do zakresu działania stanowiska do spraw administracyjno - kadrowych należy obsługa administracyjna, organizacyjna i kadrowa Inspektoratu w szczególności:
  1. obsługa sekretariatu – bieżące czynności biurowe,
  2. prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,
  3. zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
  4. gospodarka sprzętowa,
  5. prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej i ustawy Prawo budowlane,
  6. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
  7. sporządzanie sprawozdań GUS,
  8. prowadzenie spraw osobowych oraz spraw związanych z realizacją przepisów prawa pracy (badania lekarskie, świadectwa pracy, zakresy obowiązków),
  9. prowadzenie listy obecności,
  10. prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich,
  11. prowadzenie ewidencji urlopów,
  12. należyte zorganizowanie stanowiska pracy, prawidłowe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji osobowej,
  13. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

§ 11.

  1. Do zakresu działania stanowiska główny księgowy należy w szczególności:
  1. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  2. prawidłowe i terminowe prowadzenie ksiąg rachunkowych,
  3. sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych zgodnie z obowiązującymi terminami,
  4. prowadzenie spraw związanych z opracowaniem projektu budżetu,
  5. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  6. obsługa płacowa inspektoratu,
  7. analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji jednostki,
  8. ustalanie zasad prawidłowego obiegu dokumentów finansowych,
  9. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentacji dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  10. sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
  11. nadzór nad inwentaryzacją majątku trwałego i ruchomego, wycena i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych,
  12. wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.

 

§ 12.

  1. Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:
  1. Ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2142 z póź. zm.)
  2. Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy(t. j. Dz. U. z 2016 r. poz.1666 z póź. zm.)
  3. Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz.1889. z póź. zm.)
  4. Regulaminu pracy.

 

§ 13.

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.

 

 

Wersja do druku Wersja do druku

Liczba odsłon:3034
Treść wprowadził(a): Krotowska Kamila, 2018-02-19 10:50:01
Treść wytworzył(a): [brak danych], 1970-01-01 01:00:00
Poprzednia wersja dokumentu z dnia: 2018-02-19 10:42:29