ZARZĄDZENIE NR 10/2017
Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Malborku
z dnia 29 grudnia 2017 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego
Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Malborku
Na podstawie art. 86 ust. 4 z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.)
Zarządzam co następuje:
§ 1
Ustala się Regulamin organizacyjny PINB w Malborku stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Traci moc Regulamin organizacyjny ustalony przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Malborku i zatwierdzony przez Zarząd Powiatu Malborskiego dnia 12 lipca 2005 r.
§ 3
Zobowiązuje się wszystkich pracowników wykonujących obowiązki objęte zakresem regulaminu organizacyjnego do zapoznania się z treścią zarządzenia oraz do przestrzegania jego przepisów.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2018 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO W MALBORKU
§ 1.
- Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, zwany dalej „Regulaminem”, określa wewnętrzną strukturę oraz zasady organizacji pracy Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Malborku.
- Regulamin określa Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w drodze Zarządzenia.
- Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Malborku,
- Powiatowym Inspektorze - należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Malborku.
§ 2.
Inspektorat działa na podstawie:
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1201 z późn. zm.)
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.)
- niniejszego regulaminu.
§ 3.
- Inspektorat jest urzędem powiatowego nadzoru budowlanego, wchodzącym w skład zespolonej administracji powiatowej, obsługującym Powiatowego Inspektora.
- Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu malborskiego.
§ 4.
- Powiatowy Inspektor kieruje pracą Inspektoratu.
- Powiatowy Inspektor sprawuje nadzór nad:
- działalnością inspekcyjną, polegającą na wykonywaniu inspekcji terenowej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
- postępowaniami administracyjnymi,
- postępowaniami egzekucyjnymi,
- postępowaniami wyjaśniającymi w sprawach przyczyn katastrof budowlanych,
- prawidłowym współdziałaniem z organami administracji architektoniczno- budowlanej i organami kontroli państwowej,
- obsługą prawną Inspektoratu,
- kontrolą wewnętrzną w Inspektoracie,
- zapewnieniem przestrzegania przepisów o tajemnicy państwowej i służbowej,
- przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- gospodarowaniem mieniem Inspektoratu.
§ 5.
- Do wyłącznej kompetencji Powiatowego Inspektora należy:
- ustalenie regulaminu organizacyjnego Inspektoratu,
- wydawanie aktów prawnych wewnętrznego urzędowania w formie zarządzeń,
- zatwierdzanie planów kontroli,
- udzielania imiennych upoważnień do wykonywania inspekcji terenowej,
- wyłączanie kontrolera z postępowania kontrolnego,
- dekretacja dokumentów wpływających do Inspektoratu,
- podejmowanie decyzji o przeprowadzeniu kontroli,
- podpisywanie decyzji i postanowień administracyjnych,
- wszczynanie egzekucji administracyjnej,
- udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski,
- podpisywanie sprawozdań kierowanych do Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gdańsku,
- podpisywanie protokołów kontroli organów i wystąpień pokontrolnych,
- kierowanie pism do organów administracji publicznej,
- występowanie do organów Samorządu Zawodowego z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
- udzielanie upoważnień do reprezentowania Powiatowego Inspektora w postępowaniu przed sądami powszechnymi,
- zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu, dokonywanie przeszeregowań i awansów pracowników, ustalenie wysokości dodatku służbowego, funkcyjnego i inspekcyjnego.
- Powiatowy Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel ich powołania, skład osobowy oraz zakres zadań i tryb działania.
- Podczas nieobecności Powiatowego Inspektora zastępuje go wskazany pracownik Inspektoratu na podstawie udzielonego upoważnienia, z wyłączeniem kompetencji, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 16.
- Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu jest upoważniony do podpisywania decyzji administracyjnych i postanowień.
§ 6.
- Powiatowy inspektor podpisuje:
1) decyzje administracyjne i postanowienia,
2) akty prawa wewnętrznego,
3) wystąpienia i sprawozdania kierowane do wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego,
4) wystąpienia kierowane do organów administracji rządowej i publicznej,
5) odpowiedzi na skargi i wnioski.
6) dokumenty związane ze sprawozdawczością finansową.
- Pracownik, o którym mowa w § 5 ust. 3 regulaminu podpisuje dokumenty wymienione w ust. 1 podczas nieobecności powiatowego inspektora z wyjątkiem określonych w ust. 1 pkt. 2.
§ 7.
- Określa się następującą strukturę organizacyjną inspektoratu:
- Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
- Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji, kontroli i orzecznictwa (inspektor nadzoru budowlanego)
- Jednoosobowe stanowisko ds. administracyjno – kadrowych
- Jednoosobowe stanowisko ds. techniczno - administracyjnych
- Główny księgowy
- Powiatowy inspektor tworzy wieloosobowe lub jednoosobowe stanowiska do prowadzenia spraw, o których mowa w ust. 1.
- Powiatowy inspektor może w razie potrzeby łączyć stanowiska, o których mowa w ust. 1.
§ 8.
- Do zakresu działania stanowiska do spraw inspekcji, kontroli i orzecznictwa należy w szczególności:
- prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
- rozpatrywanie podań dotyczących samowoli budowlanej oraz utrzymania i użytkowania obiektów budowlanych,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych w celu wyegzekwowania obowiązków wynikających z wydanych decyzji,
- prowadzenie postępowań w sprawie użytkowania obiektów budowlanych,
- prowadzenie obowiązkowych kontroli budów i obiektów budowlanych,
- prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,
- wzajemne zastępowanie się podczas nieobecności pracownika ds. inspekcji,kontroli i orzecznictwa oraz pracownika ds. techniczno - administracyjnych
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 9.
- Do zakresu działania stanowiska ds. techniczno – administracyjnych należą:
- prowadzenie działalności inspekcyjnej w zakresie prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających przyczyny i okoliczności powstania katastrofy budowlanej,
- rozpatrywanie podań dotyczących samowoli budowlanej oraz utrzymania i użytkowania obiektów budowlanych,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości Powiatowego Inspektora,
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych w celu wyegzekwowania obowiązków wynikających z wydanych decyzji,
- prowadzenie kontroli budów i obiektów budowlanych,
- prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej,
- zastępowanie pracownika ds. administracyjnych podczas jego nieobecności,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 10.
- Do zakresu działania stanowiska do spraw administracyjno - kadrowych należy obsługa administracyjna, organizacyjna i kadrowa Inspektoratu w szczególności:
- obsługa sekretariatu – bieżące czynności biurowe,
- prowadzenie kancelarii ogólnej i archiwum zakładowego,
- zapewnienie właściwego obiegu dokumentów,
- gospodarka sprzętowa,
- prowadzenie rejestrów określonych w instrukcji kancelaryjnej i ustawy Prawo budowlane,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- sporządzanie sprawozdań GUS,
- prowadzenie spraw osobowych oraz spraw związanych z realizacją przepisów prawa pracy (badania lekarskie, świadectwa pracy, zakresy obowiązków),
- prowadzenie listy obecności,
- prowadzenie rejestru zwolnień lekarskich,
- prowadzenie ewidencji urlopów,
- należyte zorganizowanie stanowiska pracy, prawidłowe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji osobowej,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 11.
- Do zakresu działania stanowiska główny księgowy należy w szczególności:
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prawidłowe i terminowe prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych zgodnie z obowiązującymi terminami,
- prowadzenie spraw związanych z opracowaniem projektu budżetu,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- obsługa płacowa inspektoratu,
- analiza wykorzystania środków będących w dyspozycji jednostki,
- ustalanie zasad prawidłowego obiegu dokumentów finansowych,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentacji dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
- nadzór nad inwentaryzacją majątku trwałego i ruchomego, wycena i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Powiatowego Inspektora.
§ 12.
- Do pracowników Inspektoratu mają zastosowanie przepisy:
- Ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2142 z póź. zm.)
- Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy(t. j. Dz. U. z 2016 r. poz.1666 z póź. zm.)
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz.1889. z póź. zm.)
- Regulaminu pracy.
§ 13.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.